Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van gio&maart Keulen/Loor - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van gio&maart Keulen/Loor - WaarBenJij.nu

Down Under

Blijf op de hoogte en volg gio&maart

09 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen,

Allereerst voor iedereen een gezegend 2014!! Wij zien dit zeker zo, met alle mooie belevenissen waar we ook dit jaar mee mogen beginnen.

In het vorige berichtje schreven we over Christchurch, hier zijn we inmiddels geweest! Dit was erg indrukwekkend! In het gedeelte waar de aardbeving een aantal jaar geleden het heftigst was staan panden nog steeds op instorten en sommige winkels zien er nog precies zo uit als net na de aardbeving, alleen dan uitgestorven en niet begaanbaar. Supermarkten met omgevallen rekken en overal eten op de vloer, gebouwen die overeind gehouden worden door Containers en veel leegstaande café, huizen kantoorpanden etc. Wel erg apart om te zien. Een tijdelijk kunstwerk genaamd, de lege stoel, is opgezet ter nagedachtenis van de overleden mannen vrouwen en kinderen! Tweede kerstdag zijn we naar Auckland gevlogen en hebben daar gezellig gegeten met sas en Mark, heel vis aan de prachtige have. Van Auckland, verder hebben we Auckland bewondert en veel yahtzee gespeeld!!!

Vandaar zijn we vertrokken naar Down Under oftewel Australië. De eerste paar dagen hebben we geslapen in een hostel in Brisbane wel weer even wennen na al die weken met het campertje te hebben gereisd. Vooral Maartje moest weer wennen aan de vieze keukens en ze zag overal beesten, veel bijna doorzichtige hagedissen die aan het plafon geplakt zaten met hun kikkerpoten. (wel erg wonderbaarlijk overigens)!! Brisbane is een leuke levendige stad, je hebt een gezellig centrum en een aangelegd strand, South Bank. Hier hebben we samen oud en nieuw gevierd:)! Verder hebben we heerlijk een paar dagen geluierd en aan 'het strand' gelegen en zowaar een beetje sportief geweest. We hebben een dag fietsen gehuurd en de stad verkend op onze fietsjes! Dit moest wel gratis natuurlijk, wat heel goed kan als je om de 30 minuten de fietsen weer inlevert bij de fietsenstallingen, waarna je na enkele minuten weer een nieuwe fiets kan pakken om vervolgens weer 30 minuten te fietsen:).....Naja zo doe je het als je niet wilt betalen althans haha!! We hebben ons rot gefietst, berg op, berg af sjeesden van fietsenstalling naar fietsenstalling, door verschillende mooie parken (wat we in onze haast zagen dan...), maar we hebben het gehaald!! We hebben niet hoeven betalen Hihi:)!

Na deze citytrip zijn we vertrokken naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Een heel gaaf eiland, met veel zand, maar ook een regenwoud! Op de weg er naar toe hoorde we pas dat op dit eiland 6 van de 10 dodelijkste slangen ter wereld voorkomen!!!!!! Maar goed we dachten dat dit wel mee zou vallen! De eerste dag was erg geslaagd. Een dingo gezien (wilde hond) en gereden over het uitgestrekte strand naar Indian Head. Dit is zo genoemd door James Cook, die de aberitionals aanzag voor Indianen, en dit stuk rots als eerste zag. Vanaf dit punt hadden we een prachtig uitzicht over het strand en zagen we in het water een grote (lijkt niet zo op de foto, maar dat was ie echt...:)) mantarog. Helaas geen schildpadden of haaien gezien, die daar ook veel zitten. We konden dus ook niet zwemmen in de zee vanwege de haaien en de gevaarlijke stroming, maar hebben genoten van super heldere beekjes en rivieren als Eli creek en Birabeen creek. Veel mensen dronken dit water zo helder en schoon was het. Overigens was het water in deze rivieren al zo'n 200 jaar oud. Na deze relaxed dag hebben we heerlijk geslapen op het eiland om de volgende dag te beginnen met onze regenwoud wandeling. Van te voren kregen we te horen dat onze gids niet mee zou lopen en dat we als groep zelf de tocht moesten afleggen. Als we slangen zagen moesten we heel hard stampen verder veel met onze handen zwaaien voor de vele grote vieze vliegen en als we Dingo's zagen moesten we ons groot maken en ze proberen weg te jagen, absoluut niet rennen.... Nou zien jullie ons al gaan!! We leken wel een stel lounaticks! De tocht begon reuze gezellig, we hadden veel Aziatische meiden in de groep die bij alles oh en aaahhh riepen met daarbij het geklik van fototoestellen en telefoons Hihi super lachen!! Helaas veranderde dit snel toen we een slang zagen, ja echt een slang!!!!!! Jaakkkk Giovanni, die halverwege de tocht zijn plek voorop in de rij had opgegeven, baalde toch wel een beetje, stiekum had hij hem wel willen ontdekken. Het was best eng, want deze slang was niet echt van plan om uit de weg te gaan, dus ja daar gingen we dan... allemaal zo hard stampend als we konden en een soort van foei woei ga weg geluiden makend verdween de slang langzaam terug de bossen in. Zo snel als we konden liepen we langs de plek waar de slang gezeten had!!! Na een paar minuten was het weer raak, weer een slang! Ik liep achter Gio en raakte hem per ongeluk aan, nou hij heeft nog nooit zo hoog gesprongen, de angsthaas een kangoeroe was er niets bij haha (die kunnen wel zo'n 12 meter ver springen)!! Verder hebben we het bekende schipwrak bekeken, die ongeveer het zelfde bouwjaar heeft als de Titanic. Dit schip ligt voor 90% onder het zand! moet je nagaan hoe groot die is!!!

Na dit geweldige eiland konden we onze camper ophalen, dit keer een iets kleinere versie, maar dat geeft niets! Met deze draak van een bus zijn we inmiddels aanbeland in Sydney!! Vanaf Brisbane langs de kust gereden waar we veel stranden hebben bezocht als Byron Bay, Surfers Paradise, echt super lekker met dit mooie weer! In ons volgende verslag hopen we jullie te kunnen vertellen over deze mooie stad en de great ocean road die we daarna gaan doen! Vandaag begon het al goed, we hebben gewoon een Ikea gespot en lekkere gehaktballetjes gegeten, jammer dat we onze family pas thuis hebben liggen anders ook gratis koffie;) haha!!

Veel liefs van ons weer xx

• 09 Januari 2014 - 09:02

Bart En Elise:

Gio en maartje,

Wij volgen jullie helemaal wat geweldig al deze mooie verhalen..
    goed om te horen dat het goed gaat en dat jullie heerlijk genieten.
    Geniet ervan .
    Geweldige foto's:)

Liefs bart en Elise

• 09 Januari 2014 - 09:13

Gerry:

Tof weer hoor! Jullie zijn hard aan het genieten! Heerlijk! Ben benieuwd naar de rest!

X gerry

• 09 Januari 2014 - 09:56

Diane:

Luitjes, luitjes.... wat maken jullie een hoop mee. Dit ga je je leven niet meer vergeten. Heel gaaf! Geniet nog intens van al het moois. Deze reis is wellicht "once in a lifetime", dus haal eruit wat erin zit. Heel veel plezier weer op jullie verdere reis en bedankt voor jullie mooie verhalen!

• 09 Januari 2014 - 10:23

Ernst (Paps):

't Is weer een mooi verhaal! Het begint een beetje een feuilleton te worden waarbij het smullen is om te lezen en balen dat je weer moet wachten voor de volgende episode haha.
    Spannend hoor die enge beesten, dat is nog eens iets anders dan de kinderboerdij. Die doorschijnende hagedisjes = high tech! Kan je zien wie of wat ze opgegeten hebben? Gio blijkt toch maar weer een onverschrokken held te zijn en een goede springer! Leuk om te lezen dat jullie een "geschakelde" fietstocht gedaan hebben; dat is dus precies zoals in Londen. Knap dat jullie het zonder bijbetalen hebben gered; je moet er wel hard voor gefietst hebben haha!
    Ik zie op de foto's dat de binding met de aarde en de werking van de zwaartekracht weer begint af te nemen: acrobatiek? Lekker relaxed die beelden van dat zandeiland. En die voedselresten enzo in Christchurch, zijn die echt of is dat nep en een toeristentrekker? Nou het was weer smullen! Vaia con Dios!

• 09 Januari 2014 - 10:53

Sanne:

Hahaha... zie jullie helemaal voor me al stampend, zwaaiend en geluiden makend. Heeel dapper van jullie Maart & Gio :P En hele toffe foto's! Vindt het elke keer weer jammer dat het er zo weinig zijn ;)

• 09 Januari 2014 - 12:50

Mariek En André:

Hey lieverds.
    Nog een heel mooi liefdevol en gezegend jaar.
    Wat een mooi reisverslag. Fijn dat het zo goed gaat. Wel eng die ssssslangen.Brrrr . Geniet maar van alles. Hier alles goed met ons gezin. We . zijn al weer begonnen na 2weken kerst vakantie.
    Nou hele fijne tijd nog samen. Veel liefs uit tiel: marieke andré mart Marbeau Joël en dyon

• 09 Januari 2014 - 13:33

Oma Loor:

Hallo wereldveroveraars, Jullie ervaringen weer met veel plezier gelezen, en natuurlijk van de foto"s
    genoten. Leuk ook jullie te hebben gezien met Kerst ! Jullie genieten wel van een heel byzondere tijd,
    vrijheid, in een wereld zo gevarieerd en mooi, dat zal straks wennen worden in ons kikkerlandje,
    hoewel we hier ook genieten, tot nog toe, van het zachte winterweer. Jullie vermaken je met slangen
    en hagedisjes, ik met eekhoorntjes! Over hagedishes gesproken, ook wel gekko"s genoemd toch?
    of zijn dat weer andere soorten. Ze lijken er wel op. Wij hebben ze daar ook meegemaakt .Zelfs Ellen,
    die alle beesten omarmt, vond ze eng. Ze wilde niet slapen in een kamer, waar zo"n beest aan de
    wand zat geplakt. We hebben met handdoeken geprobeerd hem te vangen, maar hij was ons steeds te
    slim af, tot hij plotseling weg was ? Met ware heldenmoed heeft ze de nacht in die kamer door
    gebracht! FAntastisch om weer in een campertje te toeren en te slapen. Lekker "relaxed", maar met
    een fiets ging het ook goed toch? Brisbane was de eerste stad waar de fam. naar toe ging en waarze
    een lange tijd hebben gewoond voordat ze naar Perth (Armadale) verhuisden. Maar nu zitten jullie weer in Sydney.De stad waar, als ik het wel heb, Maarten ook vertoeft! Misschien hebben jullie nog een
    ontmoeting ? We horen het wel. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd toe in Down Under, Wees
    voorzichtig in dat vehikel waarmee je links moet rijden, maar jullie zijn al wat gewend denk ik.
    Wij hier leven met jullie en met Maarten mee ! groetjes en veel liefs van oma Loor.

• 09 Januari 2014 - 14:33

Goos En Ada:

Weer super leuk en bekend om te zien en te horen. Wauw, jullie maken toch maar een hoop mee. Jullie kunnen straks gezellig kletsen met Sasha en Mark over Aussie!
    Heeft volgens mij toen de stad helemaal verkend.
    Blijf maar lekker schrijven en foto's sturen. Kunnen we lekker mee genieten. Nog heel veel plezier. En pas op voor vallende vleermuizen in Sidney. :)
    Liefs

• 09 Januari 2014 - 16:25

Albert En Martine:

wat een leuk vehaal weer!!!
    eigenlijk zijn jullie gewoon n stel BOFKOKNTEN!!!
    ben gewoon jaloers

• 09 Januari 2014 - 22:37

Sara En Bart Vd Vegte:

Wat een grappig verslag :-). Heerlijk voor jullie om dit te beleven. Ik hou ook van dat gratis-gebeuren, lache hoor. We bidden voor jullie en wensen jullie nog meer mooie, gratis, grappige, bijzondere momenten toe. Bye

• 09 Januari 2014 - 22:51

Opa En Oma Renesse:

Nou ja zeg, we hebben (bijna) uitbundig samen hard zitten lachen om jullie bokkesprongen in het regenwoud. We zien het voor ons gebeuren. Dat jullie die belevenissen nu meemaken, daar kunnen wij niet aan tippen hoor. Mooi foto's en het verhaal leest zo langzamerhand als een boeiend boek. Kunnen jullie straks uit gaan geven in ons kikkerlandje.
    Jullie hebben zicht op zeer mooie oude beekjes met helder stromend water in een eindeloos heerlijke temperatuur. Genieten dus bij het leven. Hier was het wel anders vandaag. Bij ons stroomde het water ook, neen niet uit de lucht, maar onder de toiletpot door, de badkamer in. Heeeeeel leuk en een verrassend nat uitzicht. Een riool in Renesse was weer eens verstopt. Gebeurt hier geregeld i.v.m. oude rioolbuizen in het zand, dat gaat verzakken.
    Gelukkig deze keer niet in ons stuk, maar buiten de poort. Nu maar zien of de gemeente wil betalen. Zo, dit is een klein 'belevenisje' van ons die natuurlijk niet kan tippen aan jullie geweldige ervaringen.
    Dag jongelui, nogmaals een zeer mooi en gezegend 2014. Een mooie reis verder in de andere camper en let vooral op slangen en andere enge beesten die op jullie pad komen. .Een dikke knuf voor jullie beiden en.....ga zo door met schrijven en verhalen vertellen, dan genieten we weer mee de volgende keer. opa en oma