Een mijlpaal, al 100 dagen samen op reis. - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van gio&maart Keulen/Loor - WaarBenJij.nu Een mijlpaal, al 100 dagen samen op reis. - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van gio&maart Keulen/Loor - WaarBenJij.nu

Een mijlpaal, al 100 dagen samen op reis.

Blijf op de hoogte en volg gio&maart

18 Januari 2014 | Australië, Mount Gambier

Lieve allemaal,

Alweer 100 dagen onderweg, wat gaat de tijd super snel!!!
Inmiddels hebben we Sydney en 'the great ocean road' achter ons gelaten, wat mooi was dat!!

In Sydney hebben we op een camping dichtbij de stad gestaan, zodat we met de trein elke dag richting de stad konden gaan. Met de auto is het echt niet te doen, wat een stoplichten, om de 5 meter staat er weer één en van een groene golf hebben ze ook nooit gehoord....grrr!!
Lopend hebben we bijna heel Sydney verkend, helaas geen gratis fietsen hier :)! We hebben de bekende gebouwen gezien als het Opera gebouw en de bekende brug, die je ook ziet bij het vuurwerk spektakel! Omdat we nog niet genoeg gelopen hadden, dachten we, we doen de brug gewoon ook nog even!! Na het uitkijkpunt te hebben bezocht liepen we (helaas die dag, in de regen) over de mooie brug die ons bracht bij de kermis!! Of naja die kwamen we daar toevallig tegen, wel heel leuk! Gio kon zich niet inhouden, ons kleine mannetje;)! Hij heeft lekker mee zitten wiebelen op de muziek tussen de kleine kinderen en we hadden dikke lol om de lachspiegels..!! Maja dat heeft niet heel veel te maken natuurlijk met Sydney! Wat wel indruk maakte was de wijk 'the rocks' het enige stukje historische stad, aangezien de rest plaats heeft moeten maken voor hoogbouw! Hier zie je nog wel wat mooie gebouwen en het museum hierover was erg leuk om te bezoeken. Veel mensen uit Ierland uit Scandinavië hebben hier gewoond en meegebouwd aan de brug, waar toch ook wel wat doden gevallen zijn! In dit museum zagen we ook opgravingen uit die tijd en veel VOC munten, Nederlandse flessen drank etc!
Na deze stadstoer hebben we in deze gezellige wijk heerlijk gegeten bij een Italiaan, waar alleen maar Fransen werkten... Maar het was wel erg lekker:)!! Vervolgens hebben we Sydney nog bij avond bekeken waarin alles mooi belicht was!!

Na deze stadstour zijn we iets verder het land ingetrokken, naar de blue mountains! Wat een verschil met de drukke stad Sydney! Je kijkt hier uit op een grote vallei met heel veel eucalyptus bomen, waardoor er soms een blauwe gloed hangt over de vallei, vandaar de naam:)! Hier staan ook de bekende 3 sisters, drie rotsen, die we op allerlei manieren bekeken hebben. Vanuit een kabelbaan, aangeraakt na een wandeling, met een treintje die wel leek op een achtbaan, zo stijl ging het en tot slot nog een kabelbaan (wel bekend uit al you need is love, waar ze overigens het kabelbaantje voor zich zelf hadden, want wij stonden met 50 andere toeristen tegen de ramen geplakt). Een mooi gebied om gezien te hebben en doorheen gereden te zijn.

Na deze actieve dag hebben we heerlijk geluierd op het bekende Bondi beach!!! Wat een afknapper, Hihi nee hoor! Het was alleen iets kleiner dan we ons konden herinneren van tv! En er cirkelde continu een irritante helikopter boven ons hoofd met camera!
We voelden ons wel figuranten in een filmset, overal camera's! Maartje heeft haar beste bikini aangetrokken en we zijn pal voor de camera's gaan liggen en natuurlijk het bekende rescue punt/huis/uitkijk ding.. :)!! Giovanni was ondertussen als een klein mannetje druk bezig aan het spelen in de 'enorme' golven!!! Hij ging zo hard dat ie alle surfers inhaalde en soms de weg kwijt raakte en enkele minuten op de bodem naar de blauwe lucht aan het zoeken was.

Dat was Sydney voor ons! Met ons draakje zijn we doorgereden naar de great ocean road, waar we langs dorpjes zijn gereden met een populatie verschillend van 200 tot 8000 inwoners. We hebben heerlijk gezwommen en lekker rustig aangedaan! Daarna begon onze mooie trip langs de zee! Begonnen met het kangoeroes spotten op de golfbaan, schijnen daar massaal naar toe te komen, na 30 rondjes langs het terrein en geïrriteerde golfers zijn we er maar mee gestopt! Geen kangoeroe gezien, blijkbaar toch niet zo massaal, maar we gaan nog terug!!!
Koala's hebben we daarentegen wel heel veel gezien, wat een leuke beesten! Ze verroeren zich niet, maar dat kan ook door de enorme hitte komen en luieren de hele dag op een tak! Giovanni heeft er een paar wakker zitten schudden, arme beesten, maar wel mooie foto's!:)
Verder was de kust erg mooi met als hoogte punt de twaalf apostelen, alleen zie je er nog maar een paar! Deze rotsen in het water trekken ook erg veel vliegen aan, we hebben nog nooit zoveel vliegen gezien!! Ze gingen veel op je gezicht zitten, waardoor je zoveel aan het wapperen was dat je bijna niets meer van de omgeving zag! 'S avonds zijn we nog even terug geweest en hebben we het gezien met zonsondergang, erg mooi!!!
De dagen erop stonden in teken van het vinden van een enorme kreeft, die wederom, hier massaal aan de kust moeten zitten! Nou daar ging Gio met z'n emmer en schepje opzoek naar kreeft!! Gelukkig was het een prachtige plek en heeft Maartje heerlijk gezwommen en in de zon gelegen, want na een hele dag zoeken was er nog geen avondeten!! We worden bedrogen waar we bij staan, gio heeft de hele kust afgesnorkeld en gezocht, niets geen Kreeft, alleen vieze grote slakken, maar die eet Maartje natuurlijk niet!

Vandaag zijn we de great ocean road uitgereden naar south Australia! Wat we wel gek vonden was de grensovergang van Victoria naar hier, we mochten niets geen groente en fruit of planten meenemen, beetje raar, het is toch 1 land?!! Verder wel een heel mooi vulkanisch stadje bezocht, hier ligt de oudste en jongste vulkaan van Australië, met daarbij weer een prachtig blauw gekleurd meer, wat een kleuren hebben die kraters toch!!

Nu op naar Melbourne en the outback!!!

Ps. onze fotoruimte is voor nu helaas vol, we kunnen er nog 3 plaatsen. De rest van de foto's staan op Facebook!!

• 19 Januari 2014 - 19:51

Hendrien:

Dag Maartje en Gio,
    al weer 100 dagen op reis. De tijd vliegt. Ik wens jullie een goede tijd en tot ziens.
    Groetjes
    Hendrien

• 20 Januari 2014 - 00:42

Ernst (paps):

Hoi Maart en Gio, mooi verhaal weer. Ik zie Gio wel voor me met z'n schepje en emmertje en niet te vergeten z'n snorkel haha. Zo is het nou eenmaal in het leven georganiseerd: de vrouw luiert aan het strand terwijl de man op jacht moet, dus geen sprake van "klein mannetje"! Ben je nu, na 100 dagen daar nog niet achter Maart?
    Btw, willen jullie een paar van die eucalyptusblaadjes mee naar huis nemen voor mijn nog steeds opspelende neusholtes?
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag!
    Dikke knuffel, paps

• 20 Januari 2014 - 18:31

HOI :

LOL 100 dagen al. Succes met de andere landen

• 26 Januari 2014 - 12:00

Annieke (schoon)zusje:

Hee draakjes,

Ik heb me weer kostelijk vermaakt met het lezen van dit verhaal!!! Hardop heb ik zitten lachen om 'Het kleine mannetje'!! Zo kun je wel alvast een beetje wennen maart, aan kinderen!! hihihi..
    Gaan jullie nu aan de buis gekluisterd de nieuwe serie van bondi beach kijken?!?!?!?!?! IK WEL!!!!! Maart heb je nog een leuk shotje met de b-watches (schrijf je dat zo?) in mannelijke vorm gemaakt??!?!? Zou ik wel gedaan hebben hoor... few:-P

Nou keinders, veel spring/kinderplezier nog en tot het volgende verhaal!!!!

Dikke kus van mij voor jullie XX