Awesome!!! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van gio&maart Keulen/Loor - WaarBenJij.nu Awesome!!! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van gio&maart Keulen/Loor - WaarBenJij.nu

Awesome!!!

Blijf op de hoogte en volg gio&maart

29 Oktober 2013 | Argentinië, Puerto Iguazú

Jaja daar zijn we (al)weer!! :),

We hebben er inmiddels 2 super weken opzitten waarin we echt heel veel leuke dingen hebben gedaan en gezien.

Vanuit de grote stad Rio zijn we vertrokken naar Campo Grande. Hiervandaan zijn we met een minibusje naar de pantanal gegaan, een mooi uitgestrekt gebied met veel (enge) dieren!! Dit was ongeveer 6 uur rijden in niemandsland op bumpy roads.

Na een uitgebreide beesten check door Gio op onze kamer zijn we begonnen met een boottrip dwars door de pantanal! Na gevist te hebben op piranha's die we vervolgens gevoerd hebben aan een kaaiman zijn we 's middags gaan paardrijden!! Volgens de andere gasten stelde deze rit niet zo heel veel voor, dus wij op onze slippertjes op het paard gesprongen.
Helaas had onze gids andere plannen (die overigens net als de 2 andere deelnemers dik aangekleed waren). In een tocht van ongeveer 2 uur (volgens gio 1,5 uur te lang, die kan nu heel hoog zingen!!) hebben we geklommen, geklauterd en zijn we door stekelige bosjes gegaan, niet handig met slippers aan, maar ja wisten die paarden ook niet! Onze gids leek het ook leuk om met de paarden door de rivier te gaan, diezelfde rivier waarin we piranha's gevist hadden en waarin kaaimannen zwemmen!!!! Tot overmaat van ramp liet Maartje haar fles water vallen en moest Gio door het water terug om de fles te halen met om hem heen loerende ogen!!

Vermoeid en vol indrukken zijn we gaan slapen, want de gids had nog een leuk idee!! Namelijk om op nacht/ochtend safari te gaan opzoek naar anaconda's...... en de mooie zonsopgang.
De zonsopgang was inderdaad heel gaaf!! We hoorde de vogels wakker worden en de apen brullen om hun territorium af te bakenen. Ook zijn we nog wat grote spinnen tegengekomen, maar ach volgens de gids waren dit nog maar kleintjes... Whaaa!!!
Na een heerlijk ontbijt moesten we dan toch op slangenjacht! Onze gids ging voorop, uhm dat dachten we....
Gio kreeg een stok in z'n handen geduwd en mocht mooi aan de andere kant van het moeras lopen, tot z'n knieën in het water opzoek naar een anaconda! Maartje probeerde zo dicht mogelijk bij de gids in de buurt te blijven, hij was alleen iets te enthousiast en niet bij te houden, ze heeft als een gek gerend en alleen maar geschreeuw dat ze weg wilde. Helaas hebben we geen anaconda gevonden, of eigenlijk GELUKKIG MAAR!!!!! Overigens hebben we 2 super stoere medereizigers gehad, een al wat ouder Belgische stel die echt nergens bang voor waren en alles mee deden!!!!

Vanuit de pantanal zijn we vertrokken naar Bonito, waar je ongelooflijk helder water hebt. Dit is helaas ook ontdekt door de gemeente daar..... DUUR!!!! Dus wij als knieperige Nederlanders hebben de goedkoopste oplossing gekozen en zijn op onze gehuurde mountainbikes naar de plaatselijke recreatieplas gegaan, waar overigens dezelfde vissen zaten en hetzelfde heldere water.
Wel hebben we een hele mooie grot bezocht waarin ook heel helder water te zien was dat wel tot 74 meter diep was.
Alleen helaas voor ons geen Engels sprekende gids, we hebben dus geen reet meegekregen van het hele verhaal. Wat ons sowieso veel te lang duurde! Op de terugweg zijn we zo onopvallend mogelijk langs de gids gesprint op weg naar de uitgang!!

Vanuit Bonito zijn we met de bus naar Foz gegaan. Vier overstappen later, geen engels sprekende mensen en 19 uur verder kwamen we dan uiteindelijk aan. We hebben hier de prachtige watervallen gezien. Zowel aan de Braziliaanse kant als de Argentijnse kant waar we nu zitten! Het is echt onbeschrijfelijk hoeveel water er hier 24/7 naar beneden komt en dat geluid is zo overweldigend.

Nu op weg naar Buenos Aires, een nieuw avontuur!!

Overigens zijn we er in Rio veilig vanaf gekomen op een klein onbenullig dingetje na dan... Eenmaal vertrokken uit Rio kwamen we erachter dat er zo'n €1200 van onze rekening was gehaald d.m.v. Skimmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus tussen al deze activiteiten door hebben we ook meerdere politiebureaus bezocht, gezellig!!!

Adios amigo's XXX

Ps. bedankt voor jullie reacties!! Gio is inderdaad beetje veranderd, maar wees gerust over 5 maanden zit (hopelijk) al z'n haar er weer aan!! :)

• 29 Oktober 2013 - 14:30

Daisy:

Geweldig om jullie verhaal te lezen. Geniet van al het moois en jullie avonturen en wees voorzichtig. X

• 29 Oktober 2013 - 14:37

Evert En Emma:

Fijn dat jullie het leuk/spannend hebben... Geniet ervan beiden... Op naar het volgende verhaal...

• 29 Oktober 2013 - 14:54

Sanne:

Haha, ik wed dat maart dit verslag geschreven heeft :p
    Klinkt onwijs tof in ieder geval! Wauw, wat zien jullie veel! Hard genieten!:) liefs ons!

• 29 Oktober 2013 - 15:00

Goos En Ada:

Wauw, wat gaaf en eng allemaal. Heb een keer op tv gezien die jacht op anaconda's. Goed dat je ze niet bent tegen gekomen. Brrr
    Op naar het volgende avontuur. Wij genieten hier op veilige afstand van al die enge beesten verhalen mee:) heel veel plezier en doe voorzichtig!
    Liefs

• 29 Oktober 2013 - 16:21

Marieke En André:

Lieve maartje en Giovanni.
    Prachtig verslag. Fijn dat het gied gaat. Genieten jullie naar lekker.
    Veel plezier. Liefs uit Holland. André marieke en kids

• 29 Oktober 2013 - 17:11

Gert En Tiny:

Wat een geweldige belevenissen. En die prachtige foto's. Alleen maar Big Smiles!
    Ga zo door en blijf genieten van alles wat je ziet en van elkaar!
    We wachten op het volgende verhaal/foto's.

• 29 Oktober 2013 - 18:21

Maartje:

nou dat zijn wel hele spannende verhalen, erg leuk om te lezen
    op naar het volgende verslag, veel plazier
    gr Arend en Maartje

• 29 Oktober 2013 - 18:22

Albert En Martine:

Hey reizigers,

Wat leuk om jullie verhalen zo te lezen, fijn dat het allemaal goed gaat en dat er genoeg te beleven is haha!

Geniet er van!
    Liefs appie en tinus

• 29 Oktober 2013 - 18:49

Jurian:

leuk
    en veel gereisd en zonder schrammen er af gekomen
    jammer van 1200 euro ook weer terug gekomen of niet?

doei!!!!!!!!!!!!!!

(tip) kijk altijd goed als je pint (boven het vakje waar je je pinpas in doet)
    haha

• 29 Oktober 2013 - 20:06

Wout En Iemke:

hiaaaaa....wat leuk al die avonturen....het is alsof ik een boek leest!! Geweldige verhalen,maarwel minder van die geld (bahhh) Geniet lekker!! grt wout en iemke

• 29 Oktober 2013 - 20:07

Hendrien:

Balen, zeg, van het skimmen! Ik hoop dat je nog iets kunt rechtbreien. Wel heel erg leuk om weer van jullie te horen.
    Het ga je goed in het thuisland van onze koningin!

• 29 Oktober 2013 - 20:11

Jurian En Karin :

lekker slapen!!! of is het ochtend in Argentinië nogmaals goeie ochtend of slaap lekker

groetjes van Grace groep hahahah :D

• 30 Oktober 2013 - 11:33

Lotte:

Beste Maartje, wat zijn je verhalen en avonturen geweldig! Het is zo herkenbaar aangezien ik vorig jaar op dezelfde plekken ben geweest! Wat zullen jullie genieten! Buenos aires is een pracht stad dus have fun!!!

• 01 November 2013 - 11:16

Ernst:

Mooi verhaal hoor, stelletje cowboys-van-de-koude-grond (!) en ook mooie foto's; indrukwekkende plaatjes. Bijzonder ook die overstekende capibara's haha. Zijn jullie David Attenborough al tegengekomen?
    Voor de volgende rondleiding adviseer ik een stoomcursusje portugees te volgen of spaans of wat ze daar ook maar spreken .
    Pas goed op (je pas)! en veel genieten!
    Uhm, de derde week zit er nu al op als ik mij niet vergis.....

• 02 November 2013 - 09:42

Jowie & Anniek:

Hahah lieve, avontuurlijke, heldhaftige reizigers op SLIPPERS!!!!! Wat een belevenissen weer en erg leuk om de verhalen te lezen bij de foto's:P Ik mis alleen 1 niet onbelangrijke foto: Maart als zwaan-kleef-aan achter de gids!!!! haha En trouwens, ook de heldhaftige (ahum) foto van Gio die met stok en al te water gaat op zoek naar de slangen.........!!:-P XXXX Dikke zoenen van ons (ook namens jo, ja hij leeft nog!)..

• 08 November 2013 - 10:38

Annemieke:

Heej jongens!

Leuk jullie avonturen weer te kunnen lezen!
    Geniet van alles en als jullie geld door het skimmen op is..maken we graag wat over :-)